Dari Dunia GAME ke Dunia BLOG

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :)

Sebelum aku start berblogging , masa aku online , kebiasaanya 2 benda yang aku hadap :
1. Facebook
2. Main Game Online

2 Benda tu je la setiap hari aku lakukan , dah bosan dengan Facebook , pergi Main Game. Dah Bosan dengan Game , pergi laman web Facebook balik -.-''
Macam tak de keje kan ..

Lagi 2 hari genaplah 3 BULAN usia blog aku ni .. Wahh tak sangka .. cepatnya masa berlalu
Sebenarnya dulu aku ade sebuah blog , tapi tidak berjaya disebabkan waktu tersebut aku tak ambil kisah sangat tentang blog..
Tapi sekarang baru aku tahu betapa seronoknya berblogging ini .
Banyak faedahnya .. Boleh Kongsi Ilmu .. Dapat kenalan Baru .. Menyebarkan informasi yang menarik..menambah pengetahuan AM.. dan tidak lupa dapat lah sikit-sikit duit sampingan !! hehe

Daripada main game dulu-dulu.. membazir elektrik .. pernah tu buat aku tahan kencing sebab tak nak mati kena tembak(dalam game) ..hehe

Jom skodeng Game Online apa yang aku selalu main dulu (sekarang pun main juga , tapi takde lah addicted sangat macam dulu ) :


Nama game kat atas tu Mission Against Terror . Game tembak-tembak lebih kurang macam Counter Strike jugak , tapi main online lah . Game ni memang buat aku habiskan duit !
Sebab kalau nak beli barang macam senjata , baju , alat-alat tambahan , semuanya kena guna duit Betul (RM) !! Paling tinggi aku pernah topup game ni RM10 . Membazir gila kan -.-''
Sekarang still main juga (baru je tadi main .hehe) tapi dah kurang la . Daripada dulu setiap hari main , duk lepas Cyber Cafe .. Dah insaf sikit-sikit sejak ada blog ni . Alhamdulillah .hehe
____________________________________________________________________


Gambar kat atas tu pula merupakan Game Super Dance Online Xtreme.
Best juga game ni , lebih kurang macam game Guitar Hero .. banyak lagu ada, lagu melayu pun ada ^.^
Game ni boleh meningkatkan kecergasan jari ...hehe ..
tapi membazirkan duit aku juga .. paling tinggi aku pernah topup RM10 gara-gara nak beli baju lawa-lawa dalam game ni =.=''

Apa-apa pun sekarang ni , semenjak dah ada blog .. Alhamdulillah tabiat main Game tak ketentuan hala aku dapat dikurangkan ..
Tapi sekarang dengan blog pula aku ketagih .hehe . takdelah..

p/s: harap-harap di masa hadapan , aku takkan sentuh/main lagi game-game macam ni .. kalau game yang sihat dan tidak berlaku pembaziran wang macam Angry Bird takpelah juga.hehe

Sekian .. peace (Y)

No comments: